New Layout New Hope

Sunday, February 14, 2010

Eventually..

akhirnye..aku telah tibe di ke rumah dgn selamatnye, syukur kepada Yang Esa..jika tidak, mungkin aku sudah tiada dari bumi yg nyata serta indah ini (kias2 sket).


ok, straight to the point la..aku bertolak dr bestari dlm kol 8pg ke terminal, sorang2 jek naik cab, habis melayang RM5 ku begitu sahaja, ku igtkan dpt la 'tontong' ngan org len, tetibe pg tu mmg aku sorang je yg bas kol 8.30, x leh nk wat pe lah...terpakse la sacrifice sket..


Sampai2 terus ku ltk bagasi2 aku ke dalam perut bas(tmpat ltk bagasi), aku terserempak ngan lutfi beserta awek's(bukan jamak tp pemilik). Aku tlh ditakdirkan duduk seat disebelah perempuan yg agak solehah la..(mungkin), itu sume dr segi luaran la..ini semua hanye tanggapan aku semata-mata, xde kaitan dengan yg hidup ataupon yg tlh meninggal dunia. Gadis dara itu bernama Ulfa( xtau la btol ke x aku eja ni, biaq ah). Beliau merupakan seorang yg pemalu selepas beberapa jam aku lepak+borak ngan die..same goes to me..


TETAPI, klu ikutkan observation wanietolala(bukan nama btol), berdasarkan kajian beliau selama 7 bulan 20 hari 11 jam 40 minit 51 saat (hanye estimation semata-mata tp bukan provision)..beliau tlh mengatakan bahawa Ulfa itu seorang yg comel..mm..i'm disagree with that because from my point of view, she's a shy and graceful woman NOT CUTE as wanietolala(bukan nama btol) said at>>> location: midvalley, venue: MPH bookstore kt starbucks..


cut the story jap
------------------------------------------------------------------------
aku pegi midvalley nk tgk wyg cte percy jackson & the lightning thief tp tiket dh sold out..siot...niatku untuk melihat/menonton kisah fantasi yg diarah oleh former director of harry potter (ye kot)...mesti best!!aku tgk thriller dh ckup menggempakkan..pergh...terbaik!!hahah...


continue
-----------------------------------------------------------------------
aku borak2 la ngan ulfa drpd awl smpai la smpai ke kuala pilah..kami makan-senyap tengahari bersama-sama (hahahah)..tgk cerita P. Ramlee yg disiarkan di Astro Prima tru LCD TV yg bersaiz lebih kurang 32' (estimation)...mungkin btol atau pon mungkin tidak..pas2, aku berasa pening kepale yg teramat sgt dan terus ku melenakan diriku smpai la tiba di KL..aku bosan lalu aku meng-text wanietolala(bukan nama btol) dan mengajaknye tgk wyg (td aku dh ckp) di TS (times square)...


fast-forward sket---------


aku pon queue kat lane utk membeli tiket wyg..(pnjg gile bhai), maklumlah...public holiday..mmg ah..kemudian alangkah sedih+malangnye+kecewa+punah hati yg suci ini bila aku diberitahu org yg jage kaunter tiket berkenaan mengatakan seat tinggal yg separate jek..takde yg sebelah2..mmg hangin la aku..pnat aku queue..redo je la..aku ni kan seorang yg penyabar..ini semua ujian buat aku..hahaa...aku menerima nye dgn ati yg terbuka(poyo gile)..pastu bile tension aku pegi starbucks, on9 kat situ..smpai 2 jam lamenyer...(sementara itu tolala dan rakannye jln2 mencari kasut kesukaan mereka)..pastu dlm kol 6.30 ptg aku blah dr TS pegi ke MID lak..sbb mak ngan kakak ku ade disana..so..nk saving..aku pergi la mid..takde la bazir duit aku beli tiket smpai shah alam..


p/s: tiket KTM dari Sentral kuala lumpur ke midvalley hanye RM1 (arah seremban), aku tlh saving sebanyak RM15 hari ini..hahah..wyg+tiket KTM..yes2..aku seorang yg berjimat-cermat!!


peace!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meng-omen =)