New Layout New Hope

Tuesday, May 4, 2010

Manipulation..

 In this post, i have interesting information to share with you, hope u enjoy it..

Hiburan dunia baru mempunyai banyak maksud tersirat yang sudah pasti akan memasuki ke dalam hati anda secara perlahan-lahan. Mungkinkah kita boleh gambarkan hiburan ini sebagai makanan rohani yang songsang? Namun siapa yang sudi ambil peduli?
Tahukah anda?



Fakta 1
Occult, berasal dari bahasa Latin occultus ('rahsia') dan occulere ('tersembunyi'), yang merujuk kepada 'pengetahuan yang rahsia dan tersembunyi' . Mengikut okultisme maksud “Avatar” ialah Lucifer (‘Syaitan’ ).


Fakta 2
Simbologi Illuminati ini dapat dilihat dalam semua poster filem Avatar ini. Apakah rahsia disebalik satu mata ini?



Aku benar-benar akan memperingatkan kalian tentang Dajjal. Tidak ada seorang nabi melainkan ia pernah memperingatkan kaumnya tentang masalah tersebut. Tetapi aku akan mengatakan kepada kalian suatu ucapan yang belum pernah dikatakan oleh seorang nabi pun sebelumku. Dia itu (Dajjal) cacat (sebelah matanya) sedangkan Allah tidaklah cacat (sebelah mata)

(Sahih Jami’ shogir 3495/ Al-Bany) Hadith Riwayat Bukhari.

Fakta 3
Dajjal itu akan datang nanti dari satu tempat antara Syam dan Iraq. Dan mempengaruhi manusia dengan begitu cepat sekali. Wahai hamba Allah, wahai manusia, tetaplah kamu. Di sini akan saya terangkan kepada kamu ciri-ciri Dajjal, yang belum diterangkan oleh nabi-nabi sebelumku kepada umatnya.


Fakta 4
Sesungguhnya Dajjal itu berada di bumi selama 40 pagi di mana dia akan tiba pada setiap sumber air tetapi tidaklah dia dapat menghampiri 4 buah masjid iaitu Masjidil Haram, Masjid Nabi, Masjid At-Thur dan Masjidil Aqsa.


Fakta 5
Tema "Yes We Can" oleh Obama, jika dimainkan secara ‘playback’ akan kedengaran suara seperti "Thank You Satan".


Fakta 6
Mungkin kita berasa risau dengan penggunaan senjata kimia. Tetapi adakah kita tahu US telah pun mencipta Senjata Geofizikal? Kepentingan pakar geologi sangat ditekankan di dalam movie 2012.

Senjata Geofizikal mampu :
1.menghasilkan gempa bumi
2.menghasilkan taufan dan ribut
3.menghasilkan satu letupan tanpa misil, bom dan bahanapi yang hampir menyamai kekuatan letupan nuklear tanpa sebarang radiasi (impact bomb). Rujuk peristiwa Tunguska.


Fakta 7
Antara cara untuk menyelamatkan diri daripda fitnah Dajjal :
Sabda Nabi:
“Barangsiapa yang ingat (serta membaca) sepuluh ayat permulaan Surah Al-Kahfi adalah dia akan dipeliharakan dari fitnah Dajjal.”
(Hadis riwayat Muslim)

Fakta 8
Di dalam movie 2012 terdapat adegan apabila juruhebah radio berulang kali menjerit :
"To all Christian, Muslim, Buddhist, Rastafarian... We must be ONE family now. We Will be ONE!!!".


Why?
When God saw what they had done He came down and said: “If as one people speaking the same language they have begun to do this, then nothing they plan will be impossible for them.”
(Genesis 10: 5-9)


Conclusion
“Setiap kisah dalam al-Quran sebenarnya adalah kisah-kisah yang akan berulang pada setiap zaman dan keadaan. Kisah Firaun bukanlah cerita mengenai batang tubuh dan kejahatan yang beliau lakukan semata, tetapi kisah mengenai akan ada pada setiap zaman para pemerintah yang mahu dirinya disembah bagaikan Tuhan. Kisah Ashabul Kahfi bukanlah sekadar mengenai kisah para pemuda yang tidur 300 tahun dalam sebuah Gua, tetapi ia adalah kisah mengenai keperluan pemuda uzlah dari jahiliyyah yang akan sentiasa berulang pada setiap zaman. Kisah Zulkarnain bukanlah sekadar mengenai kekuasaannya, tetapi kisah mengenai setiap zaman akan ada pemerintah yang soleh dan kembalinya bumi Allah di bawah warisan hamba-hambaNya yang soleh...” - Syekh Sya'rawi


p/s: may Allah prevent us from the Dajjal's "fitnah"

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meng-omen =)